Изслушвания заради инцидента с трамвая: Ще се търси отговорност и от ватмана

  04.09.2025 19:38

Ватманът на дерайлиралия трамвай в София ще бъде наказан, защото е напуснал мотрисата необезопасена, за да си купи кафе. Това стана ясно по време на извънредното заседние на СОС. То бе свикано за да бъде изслушан директорът на транспортното дружество. Отговорност ще се търси и от 22-годишния мъж, който е предизвикал инцидента. По последна информация, щетите за дружеството възлизат на около 25 хиляди лева.

Кой е виновен за нелепият инцидент с трамвая в столицата. На този въпрос и местните съветници търсят отговор от общинските власти. 

Иван Таков - председател на "Комисията по транспорт" към СО:
"Ясно е, че имаше умисъл в това деяние и единствено ранния час, в който то се е случило, предотврати много по-тежък инцидент."

Андрей Зографски от "Спаси София" заяви, че правилата за обезопасяване на превозните средства на градския транспорт трябва да се спазват, тъй като са предписани от производителя.

Андрей Зографски - общински съветник в СО:
"При напускане на трамвайната мотриса водачът обезопасява возилото срещу самопотегляне чрез: изключване на главния прекъсвач, сваляне на токоснемателя и застопоряването му в долно крайно положение, блокиране на управлението, задействане на ръчна спирачка и заключване и затваряне на вратата на кабината. Поне 2 от тези 5 неща не са направени в този случай."

От "Столичен електротранспорт" потвърдиха, че този вид мотреси, не могат да потеглят сами.  

Евгени Ганчев - изпълнителен директор на "Столичен електротранспорт":
"Ватманът не е изпълнил всички условия, освен че е слязъл нерегламентирано кафе там и закуска - не е поставил реверсонния ключ в неутрална позиция и не е свалил пантографа."

Ваня Григорова излезе в защита на ватмана, защото било нормално да му се налага да става от работното и място, особено когато трябва да се преместват стрелки на релсите. 

Ваня Григорова - общински съветник в СО:
"Вината не е изцяло във ватмана. Да има нерегламентирано слизане и да случва е водачи на превозни средства да слизат, просто защото имат чисто човешки физиологични нужди."

Евгени Ганчев - изпълнителен директор на "Столичен електротранспорт":
"Камерите на този тип мотриси са монтирани за тикет системата и се поддържат и експлоатират от "Градска мобилност". Има и допълнително монтирани камери, които са заложени в самите тръжни документации, там има и камера за следене на движението напред за когато е необходимо да бъде извадена такава информация за някакъв инцидент."

В следствие на инцидента от общинското дружество ще въведат допълнителни инструктажи за служителите си като предстои да се разбере и какво ще е наказанието за ватмана. То може да бъде  административно, предупреждение за уволнение или уволнение.